Anglie 2009

17. října 2009 v 15:59 | já |  Reportáže, zážitky
Ve středu šestnáctého září se padesát jedna studentů našeho gymnázia vydalo na dlouhou cestu do jižní Anglie. Za doprovodu tří profesorek, dvou řidičů a milého pana průvodce jsme v pořádku a ve zdraví dorazili až do přístavu v Calais, kde se (po přeložení na trajekt) nálada mnohých rychle zhoršila. Vlny byly vskutku obrovské, takže podlaha se občas zachovala poněkud nečestně a uhnula úplně jiným směrem, než se dalo očekávat.

Po vylodění v Doveru jsme plni nadšení vyjeli směrem ke Královské Greenwichské observatoři, kde jsme se hned po ránu prošli po Nultém poledníku a kochali se uchvacujícím pohledem na Londýn, ve kterém se mezi výškovými domy proháněly legendární Doubledeckry a černé Taxíky.
Po prohlídce velkolepé pevnosti Tower, jsme se přes Tower bridge přemístili ke (dokonce i do) křižníku Belfast, sloužícího jako námořní muzeum. Den plný putování po Londýně jsme zakončili u katedrály Sv. Pavla, odkud jsme se prodírali zhoustlou Londýnskou dopravou do čtvrti Harrow, kde už na nás čekali naši "rodiče", u kterých jsme měli možnost tři noci bydlet a poznávat jejich kulturu.
Když jsme se ráno zas všichni sešli u autobusu, zjistili jsme, že ubytování je rozhodně jedna z nejzajímavějších etap celého zájezdu, protože co rodina, to jiné zvyky. Nejvyděšenější byli hoši, kteří bydleli u lidí, co měli přímo za oknem na ulici vystavenou sochu Ježíše v životní velikosti. Všichni jsme se naskládali do autobusu, mohli jsme tedy navštívit přístavní město Portsmouth - kde kotvily makety historicky významných lodí, které byly opravdu okouzlující - a místní námořní muzeum.

Poté nás autobus převezl do Salisbury, kde nám bylo umožněno spatřit možná nejkrásnější gotickou katedrálu na světě.

Jako zlatý hřeb dne jsme pozdě odpoledne dorazili ke Stonehenge, na kterém posedávaly vrány a my jsme vymýšleli originální pózy, vhodné pro pozornost objektivů našich foťáků.

Další den jsme strávili "by the sea" v lázeňském městečku Brighton. Seděli jsme na prosluněné pláži, pojídali "fish and chips" a relaxovali.

Když vedoucí výpravy vyhlásil konec povalování, popojeli jsme k útesům "Seven sisters". Stáli jsme na běloskvoucí skále, sledovali jachtu na obzoru, pod námi hluboká propast zakončená tvrdými kameny. Nikdo nespadl, přestože ne vždy se všichni chovali úplně zodpovědně a pro fotografický úlovek mnohdy šli více k okraji, než byly naše dozorkyně schopny snést.

Poslední den jsme strávili v Londýně. Asi nemá cenu popisovat detailně Big Ben, London Eye, Piccadilli Circus,…a další typicky Londýnská místa - ty zná snad úplně každý.

Co stojí za zmínku je akce Skyride, podporující cyklistiku ve městě. Totiž tolik nadšenců s bicykly (a nejen "bi")se hned tak někomu vidět rozhodně nepodaří a už vůbec ne v okolí Buckinghamského paláce. Dostali jsme též několikahodinový rozchod, takže jsme se jak kobylky vrhli na místní obchody či restaurace nebo jsme se jen tak bezcílně toulali po Londýně.

Když jsme se obtěžkáni igelitkami plnými vzpomínek naposledy sešli před autobusem, rozhodla jsem se, že to není rozhodně poslední den, kdy mě Anglie uvidí, protože se tam určitě ještě vrátím. Je to nádherná země, plná upravených trávníků, nebojácných veverek, cihlových domečků a krásných památek. Jsem ráda, že jsem měla možnost tuto zemi poznat na vlastní kůži, protože kdo nezažil, nepochopí.
Závěrem bych chtěla poděkovat všem, co se tohoto zájezdu účastnili, protože jen díky nim, to bylo takové, jaké to bylo. Děkuji.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.